turnen

Turnen en zwemmen

Kleuterschool

Onze kleuters hebben 2 maal per week turnen. Turnkledij hoeft nog niet.

Lagere school

Lichamelijke opvoeding

De sportuitrusting voor de lessen lichamelijke opvoeding bestaat uit:

• een zwarte T-shirt van de school (kostprijs 12 euro via de schoolrekening). De T-shirt van de school heeft enkele verschillende maten die de leerlingen zelf kunnen passen tijdens de les en nog kunnen inwisselen indien deze niet correct past.
  • een bijpassende korte zwarte short naar keuze
  • witte sokken
  • witte turnpantoffels of sportschoenen.

Gelieve alles te voorzien van naam en op te bergen in een handig sportzakje.

Zwemlessen

Vanaf het eerste leerjaar gaan onze klassen 10 keer zwemmen. Dit kost € 1,50 en wordt gefactureerd via de tweemaandelijkse schoolrekening. Het 3de leerjaar zwemt gratis.

De planning van de zwembeurten voor uw kind wordt tijdig gecommuniceerd opdat u een zwemzak kan meegeven met daarin:

• zwemtenue: meisjes dragen een sportbadpak zonder franjes en jongens dragen een aansluitende zwembroek (geen zwemshort).
  • een grote handdoek
  • een kleine handdoek

Trek uw kind makkelijke kledij aan vb. schoenen met klevers, joggingpak en zorg ervoor dat er geen juwelen worden aangetrokken op deze dag.

Opgelet: Uit hygiënische- en veiligheidsoverwegingen worden tijdens de gym-en zwemlessen geen horloge, juwelen of andere sieraden gedragen. Om dezelfde reden wordt lang haar samengebonden.

Niet deelname aan zwem- of turnlessen
Indien je kind niet kan of mag deelnemen aan de gym-of zwemlessen dan is een schriftelijke mededeling via de agenda (of briefje) of een attest van de dokter vereist.

Zwemzak vergeten? Dan kan uw kind gebruik maken van de schoolzwemzak. Voor het gebruik van de zwemkledij, de handdoek en de zwemzak betaalt u een vergoeding van 3 euro (huur + wasvergoeding). Dit wordt aangerekend op de schoolfactuur. Een briefje met de melding dat uw kind zijn/haar zwemgerief vergat en gebruik maakte van de schoolzwemzak wordt via de boekentas meegegeven.

Bewegen = leren

Elke klas heeft twee uur per week bewegingsopvoeding.