middagpauze

Middagpauze en speeltijden

Middagpauze

Tijdens de middagpauze kunnen onze kinderen blijven eten op school. U kan kiezen om uw kind een eigen lunchpakket mee te geven of uw kind gebruik te laten maken van het aanbod van Scolarest voor warme maaltijden (uitgezonderd campus Pater De Smet).

Wij vinden het als school belangrijk dat kinderen voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen en vragen daarom om geen zoethoudende of suikerhoudend beleg zoals choco, ... mee te geven.

Enkele afspraken:

• boterhammen enkel in een brooddoos. Wij laten geen boterhammen in aluminiumfolie of in een plastic zakje toe (dus geen wegwerpverpakking). Wij proberen op die manier mee te werken aan het verminderen van de afvalberg.
    Aluminium– of broodpapier zorgen voor extra afval. Met het MOS-project willen we de kinderen milieubewust opvoeden in onze school en we rekenen daarbij op de hulp van de ouders.
  • de brooddoos voorzien van de naam van uw kind
  • geef geen te volle brooddoos mee. Het is fijn voor uw kind dat het ook kan ervaren om zijn boterhammen helemaal op te eten.

Drank

De kinderen mogen eigen drank meebrengen in hervulbare drankbekers of herbruikbare plastieken flesjes. Op onze school drinken we enkel water of melk. Andere suikerhoudende dranken zijn niet toegestaan.

Enkele afspraken:

• we brengen geen gesuikerde frisdranken en/of geen gashoudende dranken mee. Deze dranken borrelen bij hevige schokken op waardoor lekken ontstaan … met allerlei nare gevolgen voor de inhoud van de schooltas. Daarnaast zijn deze dranken ook niet gezond.
  • we maken gebruik van een hervulbare drinkfles of een herbruikbaar plastieken flesje.

De warme maaltijden die wij als school aan onze leerlingen aanbieden worden verzorgd door de firma Scolarest (Compass-group). Zij voorzien elke dag een gevarieerd en vers aanbod. Het weekaanbod kan u telkens raadplegen via: Weekmenu

Vanaf de start van het schooljaar is ons schoolrestaurant open en serveren wij warme maaltijden.

Is uw kind nieuw op onze school, dan dient u, indien u wenst gebruik te maken van deze dienst, uw account te activeren en geld op te laden. U zal bij het begin van het schooljaar hiervoor de nodige logingegevens en meer info ontvangen.

• Werking 'foodexpress':
    Via het online bestelformulier ‘Foodexpress’, dient u vooraf door te geven wanneer uw kind op school een warme maaltijd zal nemen. U kan één week op voorhand de bestelling online plaatsen. Is je kind ziek, zal u zelf de bestelde maaltijd tot 9 uur kunnen annuleren.
    Uitzondering:
    leerlingen van campus centrum (Sas 32) - leerjaren 4 tem 6 kunnen vrij uit het aanbod kiezen. Voor hen dient u enkel geld op de kaart te zetten en hoeft u niet meer op voorhand door te geven of ze al dan niet warm blijven eten.

Middagopvang

Voor de middagopvang wordt er 1,20 euro per middag aangerekend via de tweemaandelijkse factuur. U ontvangt hiervoor jaarlijks een ‘attest inzake uitgaven voor de opvang van kinderen van minder dan 12 jaar’. Dit attest kan u toevoegen aan uw belastingaangifte.

Tijdens de speeltijden kunnen de kinderen een tussendoortje nuttigen.

Als school staan we achter een sterk gezondheidsbeleid. We vragen daarom dat u uw kind voorziet van gezonde tussendoortjes (fruit, groenten, rozijntjes, droge koek,...).

Enkele afspraken:

• in de voormiddag: fruit. Graag reeds gesneden, geschild in een fruitdoosje (genaamtekend).
  • in de namiddag: gezonde koek (snoep of koeken met chocolade zijn voor thuis) zonder verpakking in een koekendoosje (genaamtekend).

Voorzie uw kind van voldoende drinken. Op onze school drinken we enkel water of melk. Andere suikerhoudende dranken zijn niet toegestaan. Gebruik een herbruikbare drinkfles.