Ga naar hoofdinhoud
leerlingenraad

Leerlingenraad

Samen bouwen aan de toekomst doen we op onze school... onder andere met de leerlingenraad.

Leerlingen uit het vierde, vijfde en zesde leerjaar komen op regelmatige basis samen o.l.v. enkele leerkrachten. Per leerjaar worden twee of drie leerlingen ‘verkozen’ door hun eigen klas om hieraan deel te nemen en hun leeftijdsgroep te vertegenwoordigen. De bedoeling is leerlingen te laten participeren om samen op zoek te gaan naar initiatieven die de schoolwerking kunnen verbeteren of aangenamer maken. In de eigen klas worden voorstellen verzameld waarbij elke leerling zijn mening kan geven. De afgevaardigden uit die klassen brengen deze mee naar de leerlingenraad. Hierbij leren en oefenen de leerlingen heel wat vaardigheden: een mening geven, luisteren naar elkaar, voor een groep spreken, discussiëren, overtuigen, argumenteren, aanvaarden dat een voorstel niet wordt gevolgd, samenwerken, een verslag schrijven, verslag uitbrengen in de eigen klas.

We geloven in een aangename en vlotte samenwerking.