bn

Jeugdboekenmaand

15/03/2024 - Tijdens de jeugdboekenmaand staat het thema: 'Sport en spel' centraal. De introductie werd gepresenteerd door Imke Courtois, Jean-Marc Mwema en Mathilde Masters. De leerlingen waren onmiddellijk gemotiveerd om hun persoonlijk doel (300 minuten) te behalen.

De jeugdboekenmaand komt voor ons ideaal uit om aan het taalthema: 'Strips' te koppelen.
Ik ben meer dan 50 strips gaan halen in de bibliotheek waar de leerlingen gedurende de jeugdboekenmaand kunnen in lezen.

Als kers op de taart zijn we donderdag het 'spel' gaan spelen in de bibliotheek. De leerlingen werden uitgedaagd om zo veel mogelijke opdrachten goed uit te voeren. Het waren allerlei educatieve werkvormen (om de leerlingen warm te maken om boeken te lezen) zoals robots programmeren, wie is het, twister, verhalen inspreken, verhalen schrijven a.d.h.v. dobbelstenen,...
Onze klas slaagde erin om voldoende opdrachten tot een goed einde te brengen en ze kregen allemaal een 'plak'-tatoeage.

Juf Lisa